18.12.2009

Alkusanat

Olen hieman yli kaksikymmentävuotias tyttö, jonka identiteetti pysyköön salaisuutena. En käytä itsestäni enkä muista ihmisistä edes etunimiä, koska täällä aion kertoa asioista joista en muualla pysty kirjoittamaan tai puhumaan. Aion kuvata lähinnä pääni sisällä vallitsevia ristiriitoja ja tasapainoilua erilaisten elämäntyylien välillä.

Periaatteessa olen opiskelija, mutta mielenterveysongelmien takia olen päätynyt sairauslomalle. Nyt päivät kuluvat melko yksinkertaisia kaavoja noudattaen: juon aamukahvit ja jumitan muutaman tunnin tietokoneella. Sitten lähden liikkeelle ja vietän yleensä aikaa T:n ja M:n kanssa. Käytän huumeita satunnaisesti - noin kaksi kertaa viikossa rentoudun opiaateilla, joita en yleensä käytä suonensisäisesti. Olen mieltynyt pitkäaikaiseen vaikutukseen, jota ei saa piikittämällä. Välillä tekee kuitenkin mieli nopeita nousuja, jollaisia taas ei irtoa muilla metodeilla.

Lukeudun siis ns. viihdekäyttäjäksi, enkä ole opiaattiriippuvainen. Vieroitusoireet ovat olleet ainoastaan lieviä ja siedettäviä. Silti viikottaisen käytön lopettaminen olisi kieltämättä ahdistavaa, ja se myös herättäisi kysymyksen: "No mitä tekemistä minä nyt keksin?" Ennen kyllä keksin tekemistä, minulla oli harvoin tylsää. Se oli silloin kun olin psyykkisesti terveempi - tutustuin opiaatteihin vasta siinä vaiheessa, kun ongelmat olivat käyneet pahemmiksi ja päivät kuluivat lähinnä kävellen edestakaisin huoneessa.

Osa kaveripiiristäni ei tiedä opiaattien käytöstä, koska siitä kertominen on jollain tavalla häpeällistä, ja pelkään kohtaavani moralisointia ja sättimistä. Siksi pidän osan ajatuksistani itselläni, ja päätin perustaa tämän blogin saadakseni ne edes osittain pois mieltäni häiritsemästä.

Ei kommentteja: